Odată cu apariția Internetului și a motoarelor de căutare, viețile noastre s-au schimbat. Începând de la activitățile de zi cu zi, precum rute eficiente de transport sau simple cumpărături, până la antreprenoriat, totul a cunoscut noi nuanțe. Din perspectivă business, oportunitățile de a te face cunoscut au crescut considerabil.
Piața serviciilor de marketing a crescut concomitent cu Internetul. Promovarea SEO este una dintre strategiile pentru care pot opta antreprenorii pentru a-și crește businessul în online. Această modalitate presupune o serie de acțiuni întreprinse cu scopul de a crește vizibilitatea brandului pe motoarele de căutare.
Optimizarea SEO are două aspecte: unul on-page, care presupune îmbunătățirea unor aspecte tehnice care țin de site și unul off-page, care presupune atragerea de linkuri din partea altor site-uri. Vom aborda optimizarea SEO on-page dintr-o altă perspectivă, urmând să prezint cinci aspecte pe care le poți îmbunătăți țintind atât audiența, cât și motoarele de căutare.
- Folosește elemente multimedia – Conținutul de tip text este într-adevăr informativ, dar nu este suficeint de antrenant. Impactul vizual pe care îl are utilizator când ia contactul cu un bloc mare de text poate să îl determine să părească imediat site-ul. De aceea este recomandată folosirea de imagini, diagrame sau filmulețe pentru a atenua acest impact și pentru a atrage atenția publicului. Aceste elemente pot micșora bounce rate-ul și să crească timpul petrecut de utilizatori pe site, două aspecte importante pentru ranking.
- Web design personalizat – cunoscut mai degrabă după numele său în engleză, Responsive Web Design. Deja Google penalizează site-urile neoptimizate pentru dispozitivele mobile. O modalitate recomandată de a evita aceste sancțiuni este tocmai acest tip de web design, întrucât folosirea lui adaptează aspectul paginii web la dispozitivul de pe care este accesată.
- Linkuri externe – aceasta este nu doar o strategie simplă, ci și o tehnică white hat SEO de a atrage trafic către site-ul tău. Aceste linkuri ajută la o mai bună înțelegere a conținutului tău de către motoarele de căutare. În plus, utilizatorii vor descoperi informații relevante din același subiect, fapt care va îmbunătăți experiența acestora pe site concomitent cu reputația brandului.
- Butoane pentru Social Media – într-adevăr, acestea nu influențează rankingul siteului în mod direct. Dar prezența conținutului tău pe aceste canale de comunicare te face mai vizibil, ceea ce crește semnificativ șansele de a fi remarcat de cineva și să primești un backlink. Aceste butoane trebuie să fie vizibile și să funcționeze corespunzător pentru a-și îndeplini scopul de creștere a brand awareness-ului. În plus, butoanele cresc interacțiunea cu publicul, ceea ce este, de asemenea, un factor care nu trebuie neglijat.
- Optimizarea site-ului pentru viteză – acesta este un factor de ranking pe care Google l-a admis ca fiind relevant. Acest criteriu este important, așadar, și pentru motoarele de căutare dar și pentru utilizatori. Ca recomandare, încărcarea site-ului nu ar trebui să dureze mai mult de 4 secunde. Un studiu realizat de MunchWeb arată că 75% dintre utilizatori nu ar reveni pe un site care trece de această durată de încărcare.
Aceste recomandări au în vedere atât publicul, cât și motoarele de căutare. Dar serviciile SEO nu se opresc aici, întrucât complexitatea unei campanii presupune mult mai multe demersuri. Dacă ai nevoie de un partener în lupta pentru primele poziții din SERP, poți apela la serviciile unei agenții SEO. O astfel de agenție este Ababei Online. Alături de ei, vei găsi cu siguranță strategia potrivită pentru businessul tău.