Când vine vorba de strategii de marketing online mai nou parcă deţinatorii de site-uri şi afaceri mici sunt tot mai deschişi.
În rândurile următoare voi prezenta 5 strategii de marketing necesare pentru orice site/blog care totuşi doreşte să ajungă la succes. De recomandat ca tot ce scrie în acest articol să fie pus în practică pe o perioadă cât mai lungă de timp până o să-ţi fie o obişnuinţă, deoarece aceste strategii sunt printre cele mai importante strategii de marketing fără de care un blog nu se poate lipsi.
Acest articol prezintă oarecum doar o parte din acele strategii necesare oricărui blog, voi crea săptămânal un articol în care voi prezenta 5 strategii de marketing.
1.Informare, cercetare şi practică
Cu toţii ştim să vorbim de teorie până se plictiseşte lumea de noi, însă la practica ne omoară. Una dintre cele mai importante strategii de marketing fie ca e online sau offline va fi mereu informarea, cercetarea si punerea în practică. Orice am învaţat pentru a da rezultatele dorite de noi trebuie pus în practica.
Unul dintre motivele pentru care lumea lumea te-ar putea urmari e ca oferi cele mai noi informaţii din nişa pe care ai ales-o.
- Urmareşte-i pe cei mai buni pe facebook, twitter, google+ etc.
- Intră în discuţii, socializeaza, expune-ţi parerea
- Incearcă să fii cât mai activ
- Prezintă-le ideile cel mai buni pe reţelele de socializare
2.Ghid practic
Tuturor ne place un blog cu multe articole, să aibă informaţii de calitate însa trebuie să oferi şi informaţii practice.
Evită excesul de teorie, mult scris fara sens, să nu se înteleagă gresit, teoria e bună pentru ca fară teorie am fi 0 însa nu în mod excesiv.
- Crează un site, iar timp de 3 luni/ 6 luni prezintă toată activitatea cu câte un articol pe blog cu tot ce postezi, cum stai cu vizitele, monetizarea etc.
- Crează o campanie de marketing prin email cu 20 lectii (am luat 20 aleatoriu) iar lectiile să fie cât mai obiectiv. Mai exact dacă ai de gând să scrii de ‘reparaţii telefoane’, încearcă să scrii ‘cum schimb ecranul la samsung’, va prinde mai bine la public.
- Crează o campanie cu 5/10 feluri de măncare dar filmează-te în timp ce găteşti, nici nu ai idee ce succes vei avea. Hai că deja sunt 2 exemple bune de afaceri online:)
3.Originalitate
Orice ai face fii original, iar dacă vei prelua orice fel de informaţie din altă parte menţionează acest lucru.
Oamenilor le place să fii original, să vii cu tot felul de idei, să fi autentic.
Fie ca scrii un simplu articol, fie ca faci un studiu de caz sau doar îţi expui părerea, fă-o în felul tau, exact aşa cum simţi. Cititorii vor fi placut surprinşi placut mai mult decât îţi poţi da tu seama de simplele idei dar autentice, pur şi simplu te fac profesionist.
4.Fii activ
Tuturor ne place o persoane pe care o vedem la diverse conferinţe, întâlniri cu diverse persoane cunoscute. Ne inspira încredere, profesionalism, seriozitate.
Activitatea pe reţelele de socializare face foarte mult, de acolo atragi cei mai multi abonaţi, colaboratori şi potenţiali clienţi ceea ce înseamnă pentru tine ‘succes’. Dar despre strategiile de marketing pe social media voi vorbi în articolele viitoare.
Tot ceea ce înveţi din diverse locuri expune practic, dupa cum am menţionat şi mai sus, face foarte mult pentru oamenii care te urmaresc. Încearcă să oferi tot ceea ce înveţi, să le oferi şi altora ceea ce ştii.
5.Raspunde la comentarii
Indiferent de articolele pe care le postezi şi fie că primeşti comentarii răutăcioase răspunde-le.
Fie pe blog, fie pe reţelele de socializare încearcă să ai o legatură cât mai strânsă cu cititorii tai. Dacă nu le vei răspunde la mesaje, comentarii, chiar si mailuri oamenii vor crede că nu ii bagi în seama, vor crede că esti prea important să le răspunzi, vor întelege şi vor simţi că îi neglijezi. Iar acest lucru duce la dezabonare oarecum şi la pierderea potenţialilor clienţi ceea ce sub nici o forma nu e în beneficiul şi interesul tău.
Doresc să menţionez ca despre fiecare strategie de marketing menţionată mai sus se poate scrie multe articole, acum doar le-am prezentat. În viitor voi încerca sa prezint fiecare strategie printr-un ghid practic.